Od j. Kudrnáče

15.10.2009 16:31

Nazdárek do Čech. Třetí den je zdárně za námi a teď odpočíváme před další náročnou šichtou.

Třetí den nás opět přivítal sluníčkem a teplíčkem, jediné co nás tady zlobí jsou dotěrní komáři. Přes den teploměr opět vylezl na teploty nad 30 °C. Startovali jsme v časech Had 9.21 hod, Já 9.28 hod. a Kuřt v 09.51 hod.

Do první časovky jsme jeli po silnici, je na ni 16 minut. Do druhé časovky je čas 01.04 hod., tady začíná trať přitvrzovat. První třetina je ještě po štěrkových cestách a to až k prvnímu kros testu. Ten je natažený z části na louce s uměle vytvořenými pískovými skoky, potom zasahuje i do lesa, trvá něco okolo 5-ti minut. Zde jsem měl ve druhém kole velký problém, kdy přes prach a přetržené mléko jsem se na trati skoro ztratil a musel počkat na dalšího jezdce, abych se znovu zorientoval. Z krosu se jede do místních kopců nad oceánem, jsou tady výjezdy po kamení, průjezdy korytem potoka. pak už následuje jenom písek a to až do druhé časovky. Ten se s postupem dne tak rozbil, že je to hrb za hrbem, zpomaluje se to a je to hrozně únavné. V prvním kole se do časovky najíždělo okolo 8. minut, ve druhém kole již pouze zhruba polovina. Ze druhé časovky již není nic jiného než písek, v prvním kole se ještě našly rychlé úseky, ale ve druhém již to byla zas jenom jedna velká roleta, takže ručičky docela trpěly. Musí na to být hodně síly a stále se jede ve stupačkách. Na konci před třetí časovkou je endurotest, ten je poblíž pláže, míchá se zde hlína s pískem, je tady průjezd přes kraj jezírka, ale chce to jenom plyn a kolo vzhůru a pak je to v pohodě. Čas testu je zase okolo 5-ti minut. Za testem je ihned časovka, je na ní 34 minut. Potom následuje nejkrásnější část třetího a čtvrtého dne a prý i celé šestidenní. Od oceánu se stoupá do místních kopců. Je tady krásný strmý výjezd, za kterým je sjezd po kamenných schodech, tohle místo je značené jako zajímavý úsek a je zde velké množství diváků. My jsme to zvládli celkem v pohodě, trasu nám naznačili „doprovodi“. Prý se tady děly velké věci a nejeden motocykl schytal nějaký ten šrám od místního kamene, který je stejně tvrdý jako ten u nás. Potom se jede nad pobřežím a stoupá se ještě více do kopců, po cestách a korytem potoků, kamenitým sjezdem a kličkovanou mezi stromky až k výjezdu před endurotestem. Výjezd je zase pěkně kolmej, dá se jet vpravo, ale místní dobrodinci to ženou vlevo, protože to je pro diváky zcela jistě atraktivnější. Potom po cestách až k endurotestu. Tady se mi ve druhém průjezdu dařilo, svoji "oranžádu" jsem zahodil do křoví, pak jsem za to vzal, že tu ztrátu stáhnu a lehnul jsem ještě jednou. Po testu to je již po cestách zpět do první časovky. Takže první kolo celkem v pohodě, ale druhý na knop, ručičky bolely. Po druhém kole zase na test na pláži, zde se mi opět zadařilo a ryl jsem rypákem zem jako motorová myš. Takže písku jsem si ještě do depa přivezl tak na jednu míchačku.

Oranžáda s problémy.

Včera jsem Vám psal o problémech s mým motockylem st. č. 711 ( Jan Kudrnáč). Problémy s olejem pokračují, motor se stále plní olejem z převodovky a tak v časovkách přeléváme. Ráno v předstartovním prostoru jsme provedli provizorní úpravu, která zatím funguje, tak snad to tak bude i nadále. V závěrečným servisu jsem KTM holce dopřál a dostala kompletní nové obutí. Milan měnil zadní pneu a olej v motoru, Had dělal rovněž zadní gumu a olej.

A pak zpět do bivaku, kde na nás čekal domácí vývar s kapáním a krkovička s brambůrkem a červeným zelím, takže přísun vitamínu je zajištěn