ZPRÁVY OD BAKULA

HARUDA TEAM RAC SEDLČANY

Fotogalerie:http://www.jurajdozsa.sk/6d2009/fotky/streda/6d2009.htm

útery 6. 10. 2009 23: 15

Po pondělku, kdy jsme přicestovali a celý tým se dal „do kopy“, kdy jsme se rozhlíželi, seznamovali s okolím, ubytovávali a aklimatizovali, již včera vše fungovalo v zajetých závodních kolejích. Zatímco členové doprovodu hledali místo pro zaparkování servisní dodávky v depu i místa na mapách, kde budou časovky, závodníci začali ukrajovat první kilometry. Ne však na motorkách, jak by se dalo čekat, ale pěšky poctivě šlapali každý metr testů. Včera prozatím jen testy pro první a druhý den. Vydal jsem se s nimi, jednak abych znal cestu na testy, ale hlavně proto, abych nasál atmosféru místa, našel vhodné záběry a v neposlední řadě také proto, abych se po dlouhých kilometrech cesty a vysedávání u počítače, konečně taky protáhl a provětral.

Vyjeli jsme něco po poledni, ještě před obědem a zpět jsme dorazili takřka za šera okolo sedmé hodiny večer. Na všech testech nás sužovalo počasí. Jestli se nám cestou zdálo, že pobyt ve Figueira bude prodloužením léta, místní počasí nás vyvádí neustále z omylu.  Přesto že je teplo, neustálé bouřky a drobné deště ztěžují pobyt ve volné přírodě. Včera na testech jsme zmokli nejméně pět krát.

Jako první jsme začali šlapat enduro test 1. Jak již napovídají fotky (viz sekce fotky) jede se na vysekané rovině ve tvaru písmene „L“ a je to jedno veliké pískoviště. Zatáčky jsou otevřené, široké a dají se očekávat vysoké rychlosti. Rozhodně to ale už po prvních průjezdech rovina nebude. Nejvíc test připomínal závody v „Kuchyni“.

Druhý enduro test je úplně jiný. Natažený je na pozemku nějakého starobylého panství, o čemž svědčí polorozbořené honosné budovy. Svah je porostlý pichlavými keři a trním, ve kterém je vysekaná úzká trať. Značení „mlíkem“ je celkem zbytečné, z keřů se stejně nedá vyjet. Povrch tvoří nejvíc kameny a celistvé skály s terasami i skalními stupni. Tento test se mi líbil nejvíc. Na zpáteční cestě jsme zaznamenali malou kuriozitu. V jednom úseku silnice se to hemžilo raky, jako když u nás vylézají po dešti žáby. (viz foto) Chtěli s námi bojovat a naháněli hrůzu a zároveň byli legrační.

Jako poslední jsme šlapali motokrosový test, který je umístěn na konci závodního kola. Tvarem jiný, ale podkladem stejný jako první enduro test. Písek a zase jen písek.

Dneska, to je ve středu, budeme šlapat testy pro třetí a čtvrtý den, tak čekejte zprávu večer nebo zítra ráno.

ŠESTIDENNÍ 2009 FIGUEIRA DA FOZ PORTUGALSKO

Dnes po ranních orgiích u počítače, už od desíti v terénu. Nejdříve cesta po ulici lemující městské pláže přímo do depa. Ještě dříve jsem se pokusil akreditovat v press centru, ale neúspěšně. Vše až zítra od desíti. Tak tedy do nedalekého depa. Tam už všichni v plné práci na přípravách zázemí, ale ti kdo je mají, i na motorkách. Našim jezdcům mají přijít dneska, ale později a tak chystáme další pochodové cvičení po testech. Dnes třetího a čtvrtého dne. Před dvanáctou usedáme do našeho malého Fordu z půjčovny, předtím ale lepíme reklamy sponzorů, nezbytné státní znaky a vyrážíme hledat testy.

Hned na prvním, který nacházíme, zjišťujeme že chyba v navigaci nás zavedla na druhý enduro test pátého dne. Nevadí, uděláme si předstih. Test s pískovým povrchem a se slabým porostem vegetace byl po včerejších deštích tvrdý a ubitý, vlhký. Dobře se po něm pochodovalo, ale uvažovali jsme, co bude po prvních průjezdech závodníků, případně až vyschne. Povrchem rovina v řídkém borovicovém lesíku, kde dráha srovnána stroji. Podle mého názoru další podobný pískový test, jako ty před tím. Půlku jsem šel s chlapci a zatím, co šlapali druhou, fotil jsem si místní květenu a taky okolí.

Jako další jsme našli enduro test 1. Na ten jsem se těšil, když jsem doma hledal testy na Gogolu, ale trochu mne zklamal. Opět písková rovina, ikdyž povrchem plochu tvrdší se směsí hlíny a kamení. Může být zajímavý. Situovaný je na břehu oceánu, avšak za dunovým přesypem. Oceán v prudkém větru s velikým vlnami vypadal impozantně.

Hned další, druhý enduro test mne příjemně překvapil. Zdá se mi nejkrásnější ze všech dosavadních testů. Terén kopcovitý, porostlý keři a nízkými borovicemi. Povrch kamenitý. Kameny spojeny jílem, takže se dá čekat, že bude držet a nebude se průjezdy měnit. Mezi tím volné kamení. Nádherná klasika, už se těším. Potkáváme se tam s Australany a „chalani“ si vyměňují názory na terén a konzultují trať se Stefanem Merrimanem.

Jako poslední nacházíme motokrosový test za vesnicí, nedaleko hřbitova. Situovaný na louce a v blízkém sosnovém háji s několika umělými skoky z písku (dlouho nevydrží) a podle slov závodníků celkem zajímavý. Povrch, směs hlíny a písku.

Unavení a hladoví odjíždíme do depa. Tam už na kluky čekají nové motorky. Zběžně je ohlížejí a kontrolují, ale hlad je hlad a na motorky přijde čas zítra.

To se budou ladit stroje, zajíždět, ale taky zkoušet na zkušební trati. V depu už to večer vypadalo závodně, bylo slyšet ostrý zvuk motorů. Jezdci odjížděli i vraceli se ze zkušební trati a už se nechodilo jen pěšky. Atmosféra velikých závodů ze všeho jen čiší.

Na zítřek se těším, půjdeme fotit na zkušební trať a tak už konečně i motorky v jízdě a ne jen fotky „Johnnie Walkerů“.

Nálada v týmu je výborná, všichni natěšení, živí a zdrávi až na manažéra Paťu Lipčíka, který se trápí s rýmou a nachlazením. Nechce se věřit, že dobrá nálada je jen zásluha kuchaře Peti Kubáně, který nás tu svými výtvory přímo rozmazluje, ale musí v tom být i něco víc.